sunnuntai 12. elokuuta 2012

Touhupäivä hevosten kanssa

Tänään sit päätin touhuilla hevosten kanssa laitumella. :) Pitkästä aikaa sain jopa suokin peruuttamaan kävelemällä itse sitä kohti. Ja sehän toimi todella hyvin. Jopa seuras minua ja pysähtyi aivan taakseni kun minäkin pysähdyin. Mintun kanssa myös harjoiteltiin laitumella johtajuushommia, mutta suokki on aina niin seurallinen, et tulee hääreemään siihen samaan paikkaan missä Minttukin. Kun vietin jonkun aikaa hevosten parissa, niin menin sitten tekemään muuta. Minua ärsyttää se, kun suokin omistaja ei voi edes touhuilla sen kanssa mitään. Korkeintaan vaan taluttelee ympäri kenttää. Eikä sillä pysty edes ratsastamaan kun ensinäkään ei toimi ollenkaan, koska puree kuolaimeen ja ei auta edes pidätteet kun paahtaa mJoenemään eteenpäin. Olen kyllä sanonut piikeistä, mutta eivät tee asialle mitään. Sanoi vaan eläinlääkärille torstaina, et katsotaan niitä piikkejä sitten joskus. Tuskinpa edes soittaavat, kun viimeks katottu suuhun öö.. 5-6 vuotta sitten. :/ Toinen syy minkä takia ei liikuteta on puhkuri, joka on minusta pahentunut, mutta eivät päästä vielä menemään. Huoh..
           Itse olen pitänyt Mintusta huolen, ettei se edes jää huonolle hoidolle. Tänäänkin kävin tarkistamassa Mintun karsinan perusteellisesti läpi ja kas kummaa.. Sieltähän löytyi vielä märkiä puruja vaikka kuinka paljon. Ei ku vaan siivoamaan. Yleensä tahtoo toi karsina jäädä siivoamatta huolimattomasti ja itse olen sitten siivonnut sen päivällä.



Tänään myös otin hierojaan yhteyttä sähköpostilla. Joten odotetaan viestiä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti