keskiviikko 23. toukokuuta 2012

Koeviikko!

Taas se alkaa... Nimittäin viimeinen koeviikko tälle opintovuodelle.. :) Huomenna englanninkoe, maanantaina historian koe ja torstaina olis äikän koe. Näkee sit et teenkö sen vasta syksyllä, kun äikästä minulla on vaikka mitä tehtävää. Eilen saapuivat Mintulle Horzen pinkit Nest-pintelit. :) Ja kengittäjäkin kävi. Olipas nytten niiin kiltti hevonen, kun olla ja voi.. :) Toinen kerta kahteen vuoteen kun on antanu kengittää ilman temppuilua. Kyllä siitä vielä kiltti hevonen tulee.

Nyt ollaan ratsasteltu ainoastaan kentällä, kun Minttun on ruvennut kuumumaan aukeilla paikoilla sekä ratsain että kärryjen edessä. Pitäisi vaan saada ylimääräiset höyryt pois, et voisi maastoilustakin tulla mukavampaa eikä tarvitseisi tallille tullessa tapella. Seuraavalla kerralla kyllä kokeilen tehdä niin että tuuppailen eka kentällä mahdollisemman pitkään ja sitten menisin loppukäynnit tekemään kuuluisalle rantatielle, jossa se on yleensä temppuillu, jos ei saa tahtoaan läpi.. :) Unohdin kertoa aiemmassa postauksessa, kun pidin Mintun hoitajalle tuntia ja menimme kävelemään sitten tolle rantatielle. Minttu ei lähtenyt ilman minua yhtään mihinkään vaan jäi seisomaan ja katsomaan taakseen, et tulenko minä. Muutaman lenkin tein edellä kävellessä ja sitten päätin et nyt saavat mennä ihan kahdestaan kävelemään. Minttu ei suostunut menemään, vaan rupesi vuokrapellolle peruuttelemaan ja samalla sit temppuili. Hoitaja ei antanut periksi, vaan Minttu jatkoi, mutta lopulta joutui antamaan periksi ja tulemaan takaisin minun luokse. Myös vihreä ruoho kiinnosti Minttua, mutta ei annettu sen syödä ja sanoin, et riuhtase ohjista pää ylös ja samalla annat pohkeita et lähtee kävelemään. Samassa Minttu nosti päänsä ja köpötteli nätisti.. :)

Kuhan tuo koulu loppuu, niin sit mulla on koko kesä aikaa touhuilla hevosten parissa.. :)
Lauantai aamuna minun pitäisi olla yhdentoista maissa töissä, kun tulee osa varsoista laitumelle. Viime kesänä olin kanssa auttelemassa varsojen laitumelle laskussa. Sitten piti päivittäin käydä kahdesti tarkistamassa että laitumella on kaikki kunnossa. On se kyllä upea näky, kun varsat pääseevät kirmailemaan pitkin niittyjä.. :)


Mutta kirjoittelen sitten taas joskus, kun muistan ja kerkeen. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti