sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Toinen ratsastustunti + postauksen jatkamista

Menin kolmeksi tallille ja katsoin heti ensimmäisenä tuntilistasta, että kuka hevonen minulla oli. Huomasin nimeni kohdalla hevosen nimeltä Veli. Menin laittamaan itselleni ratsastuskamppeet päälle ja sen jälkeen menin harjaamaan Veliä ennen kuin laitoin varusteet päälle. Kun kaikki olivat saaneet hevoset laitettua kuntoon, niin lähdimme kävelemään maneesille. Kun sain vielä kiristettyä satulavyön ja jalustimet laitettua oikean mittaiseksi, lähdimme kävelemään ympäri maneesia, että sain hevosen lämpimäksi ennen virallista työtä. Meidän tallilla on tapana aina siivota omat jäljet :) Eli jos hevonen tekee tunnin aikana jätöksiä, niin heti siivottava pois ettei varpuset mene kauran jyviä nokkimaan ja levittelemään lantaa ympäri maneesia. Meillä oli koulutunti, mutta teimme vain taivutusharjoituksia ja kulmaan ratsastamista. Jaoimme porukan ja maneesin kahtia ja toinen porukka meni maneesin toiseen päähän tekemään samaa tehtävää kuin me. Ratsastettiin "neliöö" ja teimme joka sivulla voltit. Itse kerkesin tekemään harjoituksen ainoastaan käynnissä ja ravissa kun jouduin vaihtamaan ratsastajan vaihtoviikon takia, eli tunnille sai tuoda kaverin, joka ratsastaa puolet sinun tunnista :) Tunti oli kyl aika yksitoikkonen, kun piti vaan tehdä samoja harjoituksia.

Perjantaina laitoin myös satulan tilaukseen, joten pian pääsemmekin taas Mintun kanssa muutakin tekemään kuin juoksuttamista ja johtajuusharjoituksia.


Päivä 1 Ensimmäinen hevonen, jolla ratsastin.
Päivä 2 Ensimmäinen hevonen, jolta putosin.
Päivä 3 Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen.
Päivä 4 Hevonen jota ikävöin eniten.
Päivä 5 Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 6 Kiltein hevonen jonka olen tavannut.
Päivä 7 Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut.
Päivä 8 Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä.
Päivä 9 Ensimmäinen lempiponi.
Päivä 10 Hevonen, jonka kanssa yhteistyö on kehittyny enite.
Päivä 11 Hevonen jolla en ole mennyt, mutta haluaisin mennä.
Päivä 12 Uusin hevostuttavuus.
Päivä 13 Hevonen, jolla olen hypännyt isoimman esteen.
Päivä 14 Hevonen, jonka kanssa on onnistunein tunti.
Päivä 15 Hevonen, jolta olen tippunut pahiten.
Päivä 16 Yritteliäin hevonen, jolla olen ratsastanut.
Päivä 17 Hauskin hevonen, jolla olen ratsastanut.
Päivä 18 Hevonen, jolla on ihanimmat askeleet.
Päivä 19 Vaikuttavin hevonen.
Päivä 20 Pienin hevonen, jolla olen ratsastanut.
Päivä 21 Suurin hevonen jolla on ratsastanut.
Päivä 22 Itsepäisin hevonen jolla on ratsastanut.
Päivä 23 Hevonen jonka haluaisi omaksi.
Päivä 24 Elämäni tärkein hevonen


Jatkan taas postausta, kun en ole aiemmin kerinnyt sitä tekemään...

Hauskin hevonen, jolla olen ratsastanut... Eipä taida olla ketään sellaista kuka olisi ollut hauskin. Kaikki on lähes samanlaisia hevosia.

Hevonen, jolla on ihanimmat askeleet. Hmm.. Kaikilla on yhtä ihanat, mutta mitä nyt olen muutamalla muulla hevosella ratsastanut, niin olen sitä mieltä, et kaikilla niillä on ihanat askeleet, eikä ole pompottavaa istua selässä.

Vaikuttavin hevonen.. Hmm.. En oikein osaa vastata tähän yhtään mitään...

Pienin hevonen, jolla olen ratsastanut.. Eiköhän se Kami ole. Säkä noin 150cm.


Yritän taas kirjoitella kun vaan aikaa on.. Olen Mintun kanssa tehnyt maastakäsin harjoituksia, mutta nyt tämä viikonloppu on ollut vapaata, kun ei oikein märällä nurmikolla voi tehdä yhtikäs mitään. Kokemusta on kun hevonen vetää kylkimyyryä kun ravaa ja kääntyy ympyrällä. Onneks ei käynyt hevoselle kuinkaan, vaan nousi äkkiä ylös ja jatkoi matkaansa.

Toi häntä on kyl aivan ihana :) 

Pallomaha. Pikkuhiljaa rupeaa karva vaihtumaan.

Suokki onkin jo vaihtanut lähes kokonaan talvikarvan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti